Verbeteren van de beet

Behandelingen, Uw beet in balans met de T-Scan®

Met behulp van de T-Scan® kunnen we een niet-optimale beet in kaart brengen en corrigeren.

Soms heeft een patiënt de volgende klachten:

• last met bijten
  • tandenkarsen
  • overmatige slijtage van het gebit
  • gevoelige tanden
  • sterke pijn in een tand of kies
  • pijn in de kaakgewrichten
  • knappende kaakgewrichten
  • pockets bij een tand of kies
  • breuk van tanden of kiezen of van restauraties zoals kronen
  • botverlies of ontstekingen rondom implantaten
  • hoofdpijn
  • nek-  of schouder pijn
  • zwakke enkels

De oorzaak ligt meestal bij het niet gelijkmatig op elkaar komen of het verkeerd langs elkaar bewegen van de tanden en kiezen.

Bij dergelijke klachten adviseren we om een test met de T-scan uit te laten voeren. Dat doen we in de praktijk.

De T-scan is een sensor waarmee je de situatie van de tanden en kiezen vastlegt op een beeldscherm.

Daardoor ziet de tandarts exact op welke punten de tanden of kiezen hoger uitsteken dan de andere. Die puntjes worden daarna voorzichtig weggeslepen, zodat de tanden overal gelijkmatig zijn. Daarmee wordt de pijnklacht of het probleem opgelost.

Het T-Scan Occlusie Analyse Systeem is een in Amerika ontwikkeld high precision systeem waarbij exact die storende punten kunnen worden gevonden en door de tandarts kunnen worden gecorrigeerd.

Na de eerste T- Scan correctie kunnen al veel klachten afnemen, vaak is een herhaalde meting nodig om kleine correcties te doen.

Het is heel bijzonder dat een dergelijke behandeling zoveel problemen kan oplossen. Overigens is het ook mogelijk om de behandeling preventief uit te voeren en niet pas als de klachten al aanwezig zijn. Met als motto “een ounce of preventie is worth a ton of cure”.

Na evaluatie van de test kunnen we een behandelvoorstel maken.

Wilt u meer informatie of persoonlijk advies?

Would you like more information or personal advice?

Contact us
Beekmans Dental Practice